Utnytter du kraften i sosiale medier?

Bli synlig du også. Aldri før har det vært enklere å bli sett. Med Facebook, YouTube, Snapchat, Google og Instagram er målgruppen din bare ett klikk unna. Men du må ha en strategi for kommunikasjon, ellers drukner budskapet ditt.

Fellesnevneren for sosiale medier er at brukerne av tjenestene lager og deler innhold. Creato hjelper deg å finne de gode historiene om din virksomhet. Det lønner seg å bruke sosiale medier i markedsføring:

Det handler om å vise hvem du er og hva du driver med. Sosiale medier er skapt for dialog med målgruppen og deling av innhold. En blogg på bedriftens hjemmeside kan bli starten på en effektiv markedsføringsstrategi. Godt innhold slår sjelden feil.

Vi har laget en oversikt over de viktigste kanalene og hvordan Creato kan hjelpe deg med å nå din målgruppe.

Trafikken øker

Godt innhold på nettsiden skaper mer trafikk og større oppmerksomhet om merkevaren og tjenestene dine

Billig markedsføring

Man trenger ikke millionbudsjett for å nå ut til målgruppen. Google, LinkedIn og Facebook har gjort det mulig for alle å spre relevant innhold.

Dialog med kundene

Med riktig innhold og gjennomtenkt bruk av sosiale medier skaper du kundelojalitet.

SEO

Søkeoptimalisering gir deg bedre rangering i Google

Har du råd til å la være?

Innholdsmarkedsføring ( content marketing ):

Er du annonsør kan det lønne seg å tenke som et mediehus. Det betyr å lage saker og godt innhold som publiseres på egne nettsider og i sosiale medier. Denne type annonsering virker ikke påtrengende og gir målgruppen nyttig innhold. Innholdsmarkedsføring kan være artikler eller små filmer

Inbound marketing:

La kunden komme til deg. Dette er en variant av innholdsmarkedsføring der du skaper kundelojalitet gjennom interessant innhold. Gjennom søk på Google finner kunden relevante innlegg på bloggen din, eller via innlegg i sosiale medier.

Firmablogg:

Våre dyktige frilansjournalister lager innhold til din blogg. Blogginnleggene utformes som artikler og brukes som innholdsmarkedsføring. Fordelen med bruk av journalister til denne type oppdrag, er at stoffet blir laget og vinklet på en måte som tiltrekker lesere.

Film

Film: Et markedsføringsgrep som aldri går av moten. Vi lager alle typer filmer i reklameøyemed, for det meste korte profilfilmer med et spisset budskap. En profilfilm skal overbevise andre om at din idé, ditt produkt eller konsept, er det riktige valget. En godt laget profilfilm er ofte tungen på vektskålen ved et salg.

En ferdig film varer i 60-90 sekunder, og produksjonskostnaden tar høyde for animert logo, 3D-grafikk, produksjon, redigering og musikk. Det er mange fordeler ved video i markedsføring:

Engasjere

Målinger viser at videoinnhold ligger på topp når det gjelder engasjement i sosiale medier. De fleste av oss liker levende bilder, og filmer deles og likes mer enn annet innhold.

Video på nettside:

Googles organiske søkeresultat foretrekker levende bilder. Man har 53 ganger større sjanse for førstesideplassering hos Google med videoinnhold.

Youtube

Bruk YouTube: Videoer på lagt ut her rangeres høyt på søk. Google eier denne tjenesten som er verdens største nettsted for opplasting og deling av video. YouTube er også blitt verdens største strømmetjeneste for musikk på få år.

Sosiale medier

Facebook

En kanal som har mange muligheter for å skape engasjement rundt dine produkter og tjenester. Med egen firmaside, er det lett å engasjere et stor antall personer med bruk av godt innhold. I tillegg kan man nå definerte målgrupper ved å legge inn kategorier som for eksempel alder, kjønn og geografisk område. 67,7 prosent av Norges befolkning over 18 år bruker Facebook daglig.

Linkedin

Er en tjeneste hvor man er profesjonell i omgangstonen, mer enn for eksempel ved bruk av personlige kontoer på Facebook. En bedriftsside på LinkedIn kan være et viktig verktøy for å nå målgruppen med kampanjer, blogginnlegg, profilfilmer, produkter og tjenester.

Google AdWords

Vi lager annonsekampanjer på Google Adwords. Med denne metoden kan annonsører nå kunder som aktivt søker etter produkter og tjenester. Tjenesten er et annonsesystem som tillater hvem som helst å by på en annonseplass basert på bestemte søkeord. På verdensbasis gjøres 90 prosent av alle søk via Google, bare i Norge utføres det 50 millioner søk hver dag.

Youtube

YouTube: Denne tjenesten er blitt verdens nest største søkemotor, bare slått av Google. Vi gjør deg synlig med annonsekampanje på YouTube.

Instagram

Denne bilde- og videotjenesten vinner stadig mer terreng som markedsføringskanal. Mulighet for geotagging gjør det lett å få lokale målgrupper til å følge deg. Bruk av relevante hashtags skaper også engasjement rundt virksomheten din.

Kostnad

Kostnad: Sammen med kunden blir vi enige om en kommunikasjonsplan i én eller flere kanaler. Pris avhenger av hvilke kanaler som brukes, over hvor lang tidsperiode og hvilket innhold som skal lages.